Alla inlägg under februari 2012

Av Cecilia Gibson - 26 februari 2012 19:56

I torsdags var man till tandläkaren för jag har problem med två tänder... var av en är en visdomstand. Men den var inte något stort problem, den måste bara växa klart så dom kan få tag i den och dra den. Det är en hörntand som visa sig vara nära till hål i   


Sedan så var jag och besiktiga bilen i fredags... den gick så klart inte igenom, men nu har älskade sambon fixat det, så jag ska besiktiga om den på tisdag.


I helgen gjorde vi ett försök att åka till Birsta... men det var ju inte att tänka på att hitta en parkering där! Lönehelg som det var och finväder... så det blev bara till att fara hem igen utan allt vi hade tänkt titta på och inhandla. Men men... bättre lycka nästa gång kanske   


Nej... om man ska ta och avrunda här och gå och snosa lite på lilla   ...


Hörs Hej!

Av Cecilia Gibson - 22 februari 2012 08:30

Man tror man hinner med allt på dagarna med en liten knutt nu... men icket.

Det är ju så att man får ta allt i sänder och fundera på vad som ska göras först.


Igår badade lilla hjärtat och tyckte åter igen att det var oerhört kul   

Där är han inte som sin mamma i alla fall... badkrukan själv.


Men funderar på att börja i babysim, men saken är ju den att lillen måste vara 3 månader och när han är det så finns det ingen kurs för än i augusti... och jag har ingen större lust att vänta så länge. Sedan är det ju faktiskt himla dyrt på Himlabadet för 8 ggr... 1350:-.

Men Timrå har ju tydligen inget babysim mer och sedan vill jag inte åka till Matfors... tydligen ska det vara lång kö där också   

Så jag får se hur tusan jag ska göra... någon som vet något mer om detta med Babysim...?


Idag ska jag i alla fall försöka hinna med att ringa till Bredbandsbolaget... "Upplev mer med bredbandsbolaget"- In my ass!

Det är nämligen så att när vi startar internet på någon av våra datorer eller telefoner... så hänger sig tv-boxern och man får stänga av den och dra ur strömkabeln sedan sätta igång boxern igen... och det känns ju lite sisådär och hålla på så hela tiden...

Så... "Upplev mer PROBLEM med Bredbandbolaget"   

Det roliga är att jag har ringt om detta tidigare och då skickade dom en ny router och lovade att detta skulle fungera... men då blev allt mycket värre, och det känns ju ännu jobbigare när man sitter och betalar massor med pengar för något som inte verkar fungera som det ska hur man än gör!


Nej nu ska jag lägga mig och vila igen efter jag har druckit upp mitt te... för nu har mitt lilla    somnat.


Bjuder på en vacker bild från Fagervik:

 


Hörs Hej!

Av Cecilia Gibson - 18 februari 2012 22:00

Kom hem för kanske en timme sedan nu efter att ha skjutsat hem lillasyster.


Vi har verkligen haft en heldag hos mig! Vi satt och pratade och lekte med Ludvig, sedan åt vi upp resten av min kladdkaka som jag hade kvar   

Sedan så spelade vi Kinect Just dance 3 och Jennie dansade på för fullt så när hon slutade dansa började Ludde att gråta hahaha   


Sedan kom min älskade sambo hem, så då började vi med middagen och lillasyster stannade kvar och blev bjuden på mumsig lasagne!


Nu har lillen ätit och ligger och håller på att somna, men han är lite tjurig för han vill gärna ligga och kolla på sina små händer tills han somnar.   


Så nu ska jag unna mig en välförtjänt liten Xanté   


Hörs Hej!

Av Cecilia Gibson - 18 februari 2012 10:35

Nu är Ludvig's Lill-Moster Jennie på väg hit till oss och ska vara med oss idag *ler*. Fast dom flesta kommer ju mest för Ludvig och inte för mig eller sambon haha.


Får se vad vi hittar på idag.


Igår hade jag, mamsen och Ludvig en jätte trevlig dag på Birsta! Och jag köpte en klocka på Ur&Penn för bara 150:- och så köpte jag en simring till lillen på Barnens Hus som vi ska ha med oss till Hassela när vi åker dit i påsk. För då ska det badas inomhus, ska nog testa den på ett badhus innan vi åker dit och även testa bad-blöjorna och se om dom fungerar bra.


Ja nu ligger lillen och pratar på för fullt och hojtar till högt om min uppmärksamhet till och från, så jag ska sätta mig och prata lite med honom nu innan han blir förbannad på mig *ler*


Hörs Hej.

Av Cecilia Gibson - 17 februari 2012 07:14

Ja idag ska jag och min lilla underbara son Ludig på stan med hans mormor *ler*


Min son fyller snart 2 månader och man märker vad fort tiden går!

Just nu har jag honom i knät för han behövde lite närhet, så fort jag lägger ifrån mig honom så gråter han, stackar'n. :(

Tänk att han redan älskar att kolla på tv'n, han är lik sin mor haha :P


Lär nog uppdatera senare ikväll. För nu ska lillen matas. Hörs Hej!

Av Cecilia Gibson - 16 februari 2012 19:02

Tänk att något så litet kan göra en såååå förbannad!   


När man kommer hem från apoteket och ska parkera på sin parkering så är det en stor karl som håller på att parkera ett superstort och brett släp på parkeringen bredvid. Så pass att jag knappt kommer in på min parkering.

Så jag drar ned rutan och ropar på karln, och han kliver ur bilen och säger irriterat:


"- Har du för bred bil för att komma in där eller?!"


Jag svarar förbannat tillbaka: "- Ja inte fan kommer jag in där heller!"


Han: "- Det är ju för fan en meter mellan bilarna!"


Jag: "- Knappast att det är! Dessutom ska jag få in en bilbarnstol här också och hur fan ska det gå till hade du tänkt?!"


Han: "- Men herregud det är fan inte sant" Suckar han förbannat och flyttar på släpet.


Blir så förbannad att man ska behöva hetsa upp sig, varför kan man inte bara be om ursäkt och snällt flytta på släpet istället... Nej men man ska ju vara tuff också så klart!

Jag var så arg när jag kom hem så jag skakade i kroppen... var länge sedan jag blev så förbannad faktiskt.

Av Cecilia Gibson - 16 februari 2012 15:37

Ja... då har man skapat en blogg då... som inte är genom mitt företag   


Kommer väl att försöka att uppdatera här då jag har tid och känner för det så gott det går och hoppas att den kommer att gillas

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggen om mig och livet jag lever :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards