Alla inlägg under november 2012

Av Cecilia Gibson - 9 november 2012 11:40

Ja nu var det bra länge sedan jag skrev något här...


Som sagt så har man ganska fullt upp med en liten son på snart 11 månader   


Redan när min son inte ville komma på beräknat datum... utan fick bli akut snittad för att få ut honom så insåg jag vilken tjurig son jag kommer få.

Men jag trodde ju aldrig att han skulle bli SÅ tjurig som han är haha.

Han började krypa redan innan han blev 5 månader, satt upp innan han var 6 månader, ställde sig upp då han var 6 månader och tog första steget då han var lite mindre än 9 månader... strax därefter så gick han själv helt utan problem och nu springer han runt som en tok och är inte ens 11 månader   

Han kommer komma långt på sin envishet *skratt*.

Men ibland önskar man ju att han kunde vara bebis igen (Ser han inte som en bebis längre)... så han kunde ligga still på ett täcke utan att ta sig någonstans.

Men det är samtidigt väldigt kul att se hur fort han lär sig saker och utvecklas så fort.


Min son, Ludvig... Han älskar katter och hans första ord sa han då han var lite mer än 9 månader och det var självklart "Kisse"... nu säger han nästan vovve också och han kan skilja på olika ljud och göra dom själv när man frågar honom... Som t.ex han farmor som lärde honom... Hur låter pruppen? Så låter han med tungan som en prutt och så frågar man honom... Hur låter bilen då? Och han sätter igång att brumma med munnen och tungan   .


Idag fick man lite tid för sig själv i ca 2 timmar, vilket var mycket skönt. Hans farmor kom och hämtade honom på sin lediga dag och tog han på en promenad till sitt jobb en sväng, sedan när dom kom tillbaka så sov han som en stock, farmor hans sa att hon försökte hålla honom vaken men det gick inte... så utslagen blir dom små av att få leka med andra barn och upptäcka nya saker (Hans farmor jobbar på ett dagis).


Nej nu ska jag gå och titta till honom i sängen.

Men jag ska verkligen försöka skriva här lite oftare, man har inte så mycket nytt och spännande att skriva om eftersom man mest är hemma... men jag ska som sagt försöka   


Ha det så bra så länge!   

Presentation


Bloggen om mig och livet jag lever :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards