Alla inlägg under maj 2014

Av Cecilia Gibson - 26 maj 2014 06:40

Ja operationen gick mycket bra för Ludvig!

Det gick bra innan också då han skulle få lite lugnande så han blev trött innan sövningen samt tugg-Alvedon som jag aldrig trodde att jag skulle få i honom, men när dom är så små kan man liksom lura dom lite, så jag sa bara att det var godis och han tuggade glatt i sig och sa mmm... ?

Själva operationen tog ju bara ca.10 minuter, men när han skulle vakna upp... Det tog runt 4-5 timmar för han var så trött av allt.

En bild med bandaget efter operationen kommer här och en bild på när vi tog bort bandaget efter 10 dagar. Nu har han bara ordentligt plåster på så det inte smiter in smuts ?

Så det är verkligen inte stort och det är väldigt skönt! Helt otroligt vad läkarna kan! Och alla var så underbara, läkarna och sjuksköterskorna! ?

Av Cecilia Gibson - 13 maj 2014 07:33

Ja ikväll är det dags för Ludvig att duscha med den förbannade descutan-tvålen...

Och varför jag säger förbannade är för att när man har en 2,5-åring som verkligen hatar att duscha eller bada samt skriker sig totalt hes av att man tvättar håret på honom... Gör allt så mycket jobbigare... Speciellt när man ska göra det två gånger efter varann och dessutom på kvällen och sedan på morgonen därefter på operationsdagen dock inte håret igen som tur är.

Sedan måste jag tvätta ska hans gossisar och snuttisar innan han ska sova samt byta alla lakan... Allt för att minska risken för infektion.
Jag vet att det låter kanske dumt bara för en tumme som ska opereras, men jag håller med läkarna, man kan aldrig vara för noggrann och säker!

Så det har jag att göra idag...

Ha en bra dag! ?

Av Cecilia Gibson - 12 maj 2014 10:54

Ja nu är det knappt två dagar kvar innan Ludvig ska operera sin tumme för att rätta till sin Trigger-tumme.

Jag är väldigt nervös... Då han måste sövas...
Jag vet att läkarna kan sin sak, men mitt mamma-hjärta värker av att han ska sövas och att dom ska skära i hans lilla lilla hand och att han sedan kommer ha ont.

Så nu när man är nervös, ja vad gör man då... Man städar maniskt och rensar och håller på!

Har fått frågan av släkt och nära om han verkligen måste opereras nu, när han är så liten...
Ja enligt läkaren så är det bästa tillfället att göra det nu, istället för att vänta tills han blir äldre.

På onsdag, tidig morgon... Då är det dags.
Kommer berätta hur det gick, men inte direkt efter... För direkt efter ska jag finnas där när han vaknar och ta hand om honom och berätta för honom vilken modig stor-kille han varit! ?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggen om mig och livet jag lever :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards